Zo trouw als een hond
Er worden straten, pleinen en zelfs tulpen naar mensen vernoemd. Maar dan wel naar mensen die iets betekend hebben. Voor de maatschappij, het land, de wereld of voor elkaar. Dat het een eer is als er ‘iets’ naar je vernoemd wordt, dat snapt iedereen. Maar wat als er een hond naar je vernoemd wordt? Het overkwam Joep Salet, vestigingsmanager van Logistic Force Roosendaal. We vroegen hem het hemd van het lijf over deze bijzondere gebeurtenis.
Wat vind je ervan dat er een hond naar je vernoemd is?
“Ja heel gaaf natuurlijk. Ondanks dat we dit met een kleine knipoog moeten zien en er ook de krant niet voor hoeven te bellen, zie ik het toch als een hele eer. Zo’n kleine, lieve pup die ineens mijn naam draagt. Best bijzonder. Maar het verhaal erachter is natuurlijk nog mooier. Want waaróm vernoemt iemand zijn nieuwe hond naar je? Dat is de werkelijke vraag die belicht zou moeten worden”, stelt Joep.
Vertel! Wat is het verhaal erachter?
“Kees, de baas van Joep de hond, is een oude bekende van ons. Een tijd geleden was hij timmerman, maar hij had het niet meer naar zijn zin. Hij wilde de transportsector in. Hij had zich al goed voorbereid en zijn kansen vergroot door zelf het theoriegedeelte van het vrachtwagenrijbewijs te halen. Wij hebben hem bij Logistic Force toen het laatste zetje gegeven en hem verder opgeleid tot C-chauffeur en later CE-chauffeur. Aanvankelijk ging hij naar volle tevredenheid aan de slag bij meerdere van onze opdrachtgevers. Tot het moment dat hij via een externe partij een vaste baan aangeboden kreeg en Logistic Force verliet. Jammer, maar begrijpelijk als je hoort wat ze hem voorschotelden”, vertelt Joep.
Uit het oog, maar niet uit het hart
Bij 9 van de 10 uitzendbureaus is het daarna klaar. ‘Door naar de volgende kandidaat’. Maar niet bij Logistic Force en al helemaal niet bij Joep. “Ik blijf contact houden met oud-medewerkers. Maandelijks ga ik een keer door mijn contacten heen en stuur hier en daar een berichtje of bel iemand op. Gewoon om te kletsen, te horen hoe het met ze gaat. Ik ben oprecht geïnteresseerd in ze, wil graag met ze in contact blijven, ook al werken ze niet meer onder de vlag van Logistic Force. Zonder enige commerciële intentie overigens, juist niet! Want als ze ergens anders beter op hun plek zitten, is dat prima en kan ik oprecht blij voor ze zijn.”
Kees wilde terug
“Toen ik Kees een keer aan de lijn had, vertelde hij dat hij terug wilde komen naar Logistic Force. De gouden bergen die hem beloofd waren, bleken er niet te zijn. Hij had spijt van zijn beslissing. Als we dan in de hondentermen blijven… Hij is zo trouw als een hond. Nee, zonder gein, natuurlijk heb ik Kees met open armen ontvangen en ging opnieuw voor hem aan de slag én vond een passende baan. Zijn werkgever was al snel zo tevreden over hem dat hij inmiddels een vaste aanstelling bij dit bedrijf heeft gekregen. We zijn hem dus eigenlijk opnieuw kwijt”, lacht Joep. “Maar Kees zit bij deze werkgever wel op zijn plek en ik geniet ervan om hem gelukkig te zien.”
Nieuwe vrachtauto, nieuwe hond
“Deze week kwam Kees zijn nieuwe truck showen die zijn werkgever voor hem geregeld heeft. Hij had ook zijn nieuwe hondje bij zich. Vol trots liet hij mij kennis maken met beiden. En toen kwam het hoge woord eruit. “Ik wil mijn hond Joep noemen, uiteraard vernoemd naar jou”. Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Maar met de uitleg van Kees vielen alle puzzelstukjes in elkaar. “Jij hebt zoveel voor mij gedaan en ik ben je daar ontzettend dankbaar voor. Het is voor mij logisch dat deze pup Joep gaat heten.” Tja, daar had ik niets meer tegenin te brengen. Voor ons bij Logistic Force is het heel normaal dat we zo met onze kandidaten, medewerkers en oud-medewerkers omgaan. Ik kom graag iedere dag mijn bed uit om net dat ene stapje extra te zetten en een band met mensen op te bouwen, net als mijn collega’s trouwens. Maar blijkbaar is dat in de uitzendbranche toch uniek.”
Wil jij dit ook ervaren?
Wil jij ook ervaren hoe het voelt als mensen écht voor je aan de slag gaan? Neem dan contact op met één van onze vestigingen. Met 21 vestigingen in Nederland, is er altijd eentje bij je in de buurt. Onze collega’s gaan samen met jou op zoek naar ‘Jouw Betere Baan’. Ervaar het zelf!