In gesprek met… C. van den Heuvel
Tevreden klanten zijn als een gratis advertentie: het kost niets, maar het heeft de potentie om veel te brengen. En tevreden klanten transformeren zich, met een beetje geluk, na verloop van tijd tot een ware ambassadeur van je bedrijf. Logistic Force heeft van dit soort ambassadeurs. Wij noemen ze graag samenwerkingspartners. Want uiteindelijk klaren we de klus altijd samen. Maar dat we er trots op zijn, is een understatement. In dit blog staat de unieke samenwerking met transportbedrijf C. van den Heuvel uit Gorinchem centraal. Hoe is het allemaal begonnen? Waarom kiezen ze juist voor Logistic Force? En hoe zit het met die heerlijke taarten?
Zeggen wat je doet en doen wat je zegt
Brabants onderonsje
We zijn in gesprek met Jannick Vogel (vertegenwoordiger van transportbedrijf C. van den Heuvel) en Niels van Maastrigt (bemiddelingscoördinator bij Logistic Force Gorinchem). Je merkt aan alles dat ze elkaar al enige tijd kennen. Ze vullen elkaar aan en hier en daar worden de zinnen van de ander afgemaakt. Alhoewel directeur Hans de Graaf dit gesprek eigenlijk aan zijn drukke agenda voorbij zou laten gaan, schuift hij toch even aan. Een gezellig ‘Brabants onderonsje’ is het gevolg.
Perfecte timing
Op de vraag aan Jannick hoe ze bij Logistic Force terecht zijn gekomen, antwoordt hij: “Als transportbedrijf zijn wij eigenlijk altijd op zoek naar goede, betrouwbare en enthousiaste chauffeurs uit de regio. En die zijn gewoon niet makkelijk te vinden. We waren al eens in zee gegaan met de ‘bekende jongens’ in de uitzendbranche, maar waren niet te spreken over het contact en de kwaliteit van de kandidaten. We hadden zelfs al een paar ‘missers’ gehad. Precies op dat moment belde Niels.” Als we Niels vervolgens naar zijn ogenschijnlijk perfecte timing vragen, vertelt hij dat dit puur toeval was. “Jannick en ik zitten bij dezelfde sportvereniging. Toen ik bij Logistic Force kwam werken, wist ik zeker dat we iets voor elkaar konden betekenen. Logistic Force is gespecialiseerd in het uitzenden van toppers in de transport- en logistieke sector. Dus 1 + 1 = 2. Ik belde Jannick. Niet wetende in welke situatie ze zaten.” Niet lang daarna vond er een gesprek tussen de drie heren plaats en werden de mogelijkheden afgetast. De start van een goed geoliede samenwerking was de uitkomst van het gesprek.
Waarom Logistic Force?
Zowel Hans als Jannick reageren stellig op deze vraag. “Absoluut de ervaring in onze branche. Naast het feit dat Logistic Force gespecialiseerde uitzendkrachten selecteert en aanbiedt, komen de mensen van de vestigingen zelf ook met enige regelmaat uit de branche. Dat praat gewoon makkelijker dan met een accountmanager met een jasje en dasje”, weet Jannick. “Bij ons is het credo ‘niet lullen maar poetsen’ en dat ervaar ik ook zo bij Logistic Force”, vult Hans aan. Hij vervolgt: “Maar ook de ondersteuning die zij bieden bij HR-vraagstukken, de proactieve houding en het laagdrempelige contact springen er ten opzichte van andere uitzendbureaus bovenuit.”
“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt, is ook zo’n gevleugelde uitspraak die van toepassing is op onze werkwijze. Tel daar ons ontzorgde karakter bij op en je hebt een goede basis voor een jarenlange samenwerking. Wij bieden klanten niet wat ze vragen, maar wat ze nodig hebben”, oppert Niels.
Niet bieden wat ze vragen, maar wat ze nodig hebben. Kun je dat uitleggen?
Niels: “Wij kennen elkaar inmiddels door en door. Dat maakt mijn werk wel wat makkelijker, maar niet minder uitdagend. Ik zie het als een uitdaging om de perfecte kandidaat te vinden. Daarom stel ik altijd de vraag achter de vraag. Zo kom ik erachter wat ze écht nodig hebben. Dit kan soms net anders zijn dan waar ze oorspronkelijk naar vroegen.” En dat maakt de samenwerking nog bijzonderder, ook voor Hans en Jannick. “Veel kandidaten passen zo goed binnen de functie en onze bedrijfscultuur dat wij ze al vrij snel ‘overnemen’ van Logistic Force. Dan komen ze bij ons in dienst. Inmiddels zijn het er zoveel dat Niels de tel een beetje kwijt is geraakt, maar wij niet hoor”, lacht Jannick.
Taart
Want de heren hebben onderling afgesproken dat bij iedere vijf overgenomen kandidaten er getrakteerd wordt op taart. “Eerst deden we dit bij iedere overname, maar dat was niet meer bij te houden”, aldus Niels. Jannick reageert: “Wij houden het keurig bij en laten Niels subtiel weten als het weer tijd voor een taart is”. De heren hebben er duidelijk schik in en discussiëren nog even door over of ze nu bij overnamekandidaat 13 of 14 zijn. “Successen zijn er om gevierd te worden”, zegt Hans.
Gunfactor
‘De gunfactor’ is een belangrijk onderdeel van deze mooie samenwerking. Als we daarnaar vragen, komen we erachter dat er niet alleen van Hans en Jannick richting Logistic Force een gunfactor is, maar zeker ook andersom. “Als je zo’n fijne werkrelatie hebt, dan weet je elkaar snel te vinden. Dus als ik een goede kandidaat op mijn bordje krijg, waarvan ik weet dat die hier goed past, dan bel ik direct met Hans of Jannick. Zo werkt dat gewoon. Net zoals zij mij meteen bellen als ze iemand nodig hebben en niet naar andere uitzendbureaus”, vertelt Niels.
Om de hoek
Toch worden Hans en Jannick regelmatig gebeld door andere uitzendbureaus. Maar daar staan ze niet voor open. “We hebben een stevig fundament gelegd onder onze samenwerking en alles loopt op rolletjes. Daarnaast is de prijs-kwaliteitverhouding prima. Waarom zouden we dan met iemand anders in zee gaan? En als er iets speelt of niet lekker loopt, dan bellen we elkaar gewoon op”, weet Hans. “Of we lopen bij elkaar binnen. We zitten letterlijk bij elkaar om de hoek”, zegt Niels.
Wil jij dit ook ervaren?
Heb jij vacatures openstaan in de transport- en logistieke sector en wil je kennismaken met onze unieke werkwijze? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze 20 vestigingen. Er is er altijd één bij jou in de buurt. We maken graag kennis met je. Wie weet word jij onze nieuwe samenwerkingspartner en gaat dit verhaal binnenkort over jou.